úterý 22. března 2016

Knižní moudra #2

Tak tu po týdnu máme opět úterý, což znamená jediné - nový díl Knižních mouder, tentokrát již druhý. Jelikož předešlá knižní série je dle mého názoru psaná spíše pro lehce mladší čtenáře a konkrétněji pak chlapce (ale co si budeme povídat, já osobně nepatřím ani do jedné z těchto kategorií a stejně jsem si zmiňovanou sérii zamilovala), chtěla jsem dnes vybrat naopak něco spíše dívčího.


Po dlouhém rozhodování se mi nakonec po ruce dostala Tygří sága, kterou jsem četla už před poměrně delším časem. Každopádně se jedná o poutavou a originální četbu v neobvyklém prostředí a to z pera americké spisovatelky Colleen Houck. Její knihy sice nejsou žádná filozofická díla, ale i tak v nich můžeme na pár zajímavých hlášek narazit.

„Poznat celý svět znamená jediné - poznat sám sebe." 
- Tygrova stezka

„Mysl plná otázek je otevřená pochopení."
- Tygrova stezka 

„Chlap, který nedokáže rozpoznat dívku, se kterou chce být, a získat si ji, si ji nezaslouží." 
- Tygrova stezka

„Být sám znamenat tříbit mysl, slyšet věci, vidět věci. Přidat lidi a mít moc hlasů." 
- Tygrovo prokletí 


„Děda mě učil, že si mám dávat jasné cíle a pak o ně bojovat a neexistuje nic, co by mě přinutilo, abych se vzdal bez boje. "
- Tygrova stezka

„Jak má člověk změnit svoje srdce?"
- Tygrova stezka

„Jak se má člověk spokojit s něčím průměrným, když zažil výjimečnost? ...Nejspíš to prostě přijme a naučí se vážit si vzpomínek." 
- Tygrova stezka

„Musíš se naučit odstupu, naučit se představit si výslednou látku. Pokud se zaměříš na jediné vlákno, nikdy neuvidíš, čím vším by se mohlo stát… Nenech se odradit, když ti dané vlákno nebude vyhovovat nebo ti bude připadat nepěkné. Vyčkej a sleduj. Buď trpělivá a oddaná. Až se vlákna začnou splétat a otáčet, začneš rozumět a postupně zahlédneš utkanou látku ve své nádheře." 
- Tygrova stezka


„O tom, co je skutečné a co ne, rozhoduje srdce." 
- Tygrovo prokletí

„Tvrdá práce ti dodá solidní základy." 
- Tygrovo prokletí

„Život je příliš krátký, abychom žili bez lásky."
- Tygrova stezka 

Znáte tuto sérii? 
Četli jste ji, případně chystáte se na ni?

2 komentáře:

  1. vždy som rada ak sa v knihách nachádzajú použite+né a dobré quotes (zase tá slovenčina no neviem jak sa to preloží) ... toto je inak super séria :)

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat